Första veckan avklarad.

Hej hopp och halloj!

En vecka har gått och trots att skola börjat, jag installerat mig i mitt nya hem tillsammans med en annan familj, lärt mig hitta, lärt känna en helt ny klass, skolrutiner osv så har det varit som en rehabvecka.
Lugna sköna kvällar. Tid att fundera och reflektera. Promenader. Påbörjat en bok. Lekt med barnen i huset. Lite pluggande. Eftermiddags tupplurer. Ja till och med en film har det hunnits med!




Femton bilder av Tumba blev första kamerauppgiften. Här in action i centrum med en klasskamrat.

- - - - -

De som känner mig väl vet att post är bland det bästa jag vet.
(Ja förutom räkningar och reklam givetvis.)
Och gissa om ni gjort mina dagar!!





Tack Björn för en superbra skiva! Går på repeat här hemma. :)





Tack för supergoda kladdkaksmuffins syster!! Åt upp alla på samma eftermiddag! :D



Här är min närmaste vän för tillfället. Du och jag mot bergsbestigarbackarna i Tumba!
Bästa köpet här uppe än så länge.



Titta vad jag införskaffat idag Björn!
För er som inte vet eller har provat! Gör det! En av de bästa kryddorna ni någonsin kommer ha i era kryddskåp! :)



(Hittade tyvärr inte hur jag roterar bilden så håll till godo. )

Den här utbildningen har som en av sina grundpelare att vi ska bli proffs på att filma fotbollsmatcher och för att bli grym på detta krävs det att man kan fotboll ordentligt och verkligen kan läsa av spelet och vara två steg före hela tiden....
Ja.... Precis... Camilla som är expert i ämnet..

Därför...!

( Jag tror att de som känner mig vet att jag inte ger mig med att kunna något halvdant )
har jag tagit ett beslut att lära mig fotboll riktigt ordentligt så var på Botkyrkas bibliotek tidigare i veckan och lånade "Första fotbollsboken" för att komplettera med det 140 sidiga häftet med fotbollsregler vi fick från skolan.
Så ni som trodde att ni visste allt om fotboll.... Kan ni verkligen 140 sidor??
Säg till om ni är intresserade av häftet. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0