en lite oväntad resa

Måste dela med mig av min otroligt oväntade fredagskväll förra helgen. Hade varit på stadsteatern i Lund och hjälpt till att filma Katterevyn. D hade 20årsfest i Höör som jag skulle till efter. Trodde jag skulle hinna komma iaf till strax efter halv elva på kvällen men revyn tog längre tid än planerat så vid elva fick jag skjuts till stationen och fick springa med andan i halsen upp på rätt spår för att inse att tåget redan stod där och var påväg att stänga dörrarna. Med en stor näve tur hann jag precis in och satte mig ner med en hjärtpuls på ohälsosam nivå. När jag tror allt är frid och fröjd hör jag tågkontuktören i högtalarna "Nästa hållplats KÄVLINGE."
- "KÄVLINGE?! Sen när passerar man KÄVLINGE när man ska till Höör från Lund?!" var min första tanke.
Letar upp tågvärden som säger att jag ska hoppa av i Landskrona (läs: Ängelholm om ni vill uppfatta det som jag gjorde) och sen ta tåget tillbaka. Väl i Landskrona sitter jag och tittar ut och funderar på varför jag inte kunde hoppa av där. Men tågvärden har väl rätt tänker jag och sitter lugnt kvar. Då tittar tågvärden fram huvudet och säger "ska du inte av?" jag rusar upp och springer mot dörren...MEN försent! tåget börjar rulla. Vilket leder till att jag får åka hela vägen till Helsingborg, sitta och vänta i en timme på tåget tillbaka till Lund. Som sen visar sig bli försenat så jag missar sista tåget hem till Höör från Lund. Ringer runt för att hitta en lösning. Frågar runt om ja kan sova hos någon i Lund osv pga att jag har bilen kvar i Höör och den måste hem till morgonen efter. Men efter många samtal med olika tågmänniskor fixar Skånetrafiken tillslut en taxi till mig som ska köra mig till Höör. Då är klockan runt två på natten. jag har missat hela 20 årsfesten. Och står och inväntar taxin. När Emilia ringer och säger att jag kan sova hos hennes syskon i Lund och de tycker att jag absolut verkligen måste komma dit. Insåg att jag inte träffat dem på flera år så valet var rätt enkelt...

Så för att göra en kort historia som redan blivit lång, ännu lite längre så valde jag att efter att äntligen ha löst min hemfärd ändå stanna kvar i Lund som jag varit i hela kvällen tidigare och gick bort till systrarna jeppsson och snackade och umgicks till tidig morgonkvist.

En fredagkväll som höll på att bli fiasko blev trots allt bra i slutändan. Det gäller bara att hålla modet uppe.! ;)

myyys

Jag är verkligen ledig för en dag och jag njuuuter! Sovit länge och bara varit uppe och ätit frukost och ligger nu i soffan med datorn i knät. Ska snart bege mig ut på årets första inlinestur i vårvädret. Och senare i eftermiddag åker jag och Elinpelin in till Malmö för en tur till någon trevlig park och sen vidare för att gå på en matlagningskurs. Myssöndag precis i min smak.!

Embassadors week.

Så är en lång produktion till ända... Har haft en lång men otroligt rolig vecka.

Skratt, svett, sömnbrist, sol, vårpromenader, glass, glädje, nya människor, nya upplevelser i en fint mixad kompott.

Lärt känna så många nya helt underbara människor. Lärt mig så otroligt mkt om massor av saker. Inte bara inom media. Har bla filmat massor. Varit med och filmat live sändningar. Lärt mig koppla samman all teknik till en OB buss. Varit director och bildmixer på en sändning. Haft hälsoexpo. Gjort en hälsoundersökning. Fick stå på såndär fettvåg som berättar hur många procent av ens kropp som är fett. Läskig maskin det där! Åkte på en busstur till bla Ales Stenar. Ätit massor av sjukt god vegetarisk/vegansk mat. Visst har de varit långa dagar och måste erkänna att de kändes lite si och så att inte få vara ledig något under påskhelgen så man hann träffa de vänner man planerat att träffa och att bara få ta de lite lugnt. Men såhär i efterhand kan jag säga att det inte kännts alls så hårt som jag trodde. Dessa dagar här har gett mig så mkt som jag inte vill byta bort. Och jag hoppas att jag kommer få träffa dessa människor igen.
Bodde i Eslöv över första helgen och resten av tiden i Limhamn. Börjar nästan bli en vana att leva livet i en resväska. Iaf så tusen tack till er som jag bott hos. Ni anar inte hur mkt ni hjälpt mig! Ni är guld värda!

Annars så kommer de två närmsta dagarna bestå av att 100% slutföra min sjukhusfilm och lämna in den. Sen på torsdag börjar min nya prakitk på SVT. Kommer vara på Bobster och programmet supertalang. Kommer att hjälpa en kille som jobbar där med att leta talanger till programmet vad jag förstått. Så är de någon som känner att de har någon grym talang de skulle vilja ha med som bidrag så är det bara att höra av er så kan jag ju se vad jag kan göra. ;)
Kommer vara där tills praktikperioden är slut. dvs en månad. Sen är de bara ett fåtal dagar kvar tills hela min utbildning är slut. Helt galet vad tiden gått snabbt. Två år och färdigutbildad! Känns lite smått läskigt samtidigt som det ska bli så otroligt skönt. Vill verkligen komma igång och börja jobba nu.. Men samtidigt så har jag pratat en del med en vän jag lärt känna på min praktik som är från Sydafrika. Han har berättat om en grymt bra mediaskola i Sydafrika som låter väldigt intressant. Så lyckas man inte hitta något bra jobb kanske en utbildning där nere kan komma på tal..?

Vet inte så mkt just nu av hur framtiden blir men det löser sig nog på något vis. Vad jag däremot vet är att flygbiljetten till USA är betald, hyrbilen är betald och hotellet de två första veckorna i Los Angeles är betalda. Ska bli riktigt nice att komma iväg.

Helt galet slut så blir nog snart sängen för min del!

Söta drömmar!

Don't dance so fast

Har verkligen blivit långa dagar. Och längre kommer det bli. Från och med på fredag kväll så börjar vår tio dagar långa flerkameraproduktion i Malmö. Kommer börja ca nio på morgonen och sluta ca nio på kvällen. Lite bull att det är påskveckan samtidigt och att jag hade planerat att hinna träffa massa människor då. Och att jag fortf inte lyckats bli av med min förkylning. Har suttit i två veckor nu. Lär inte bli bättre av fulla dagar. Men får vara optimistisk. :)
Och förhoppningsvis kommer jag att lära mig något och förhoppningsvis få ut något av det i slutändan. :)

Blev i förrgår erbjuden att bo ett år i Sydafrika och jobba som aupair där. Det lockar otroligt mkt men jag är rädd att när jag väl kommer tillbaka sen så kommer jag ha tappat så mycket inom median att det förmodligen kommer vara näst intill omöjligt att komma in i branschen utan en ny utbildning. Allting utvecklas ju snabbt inom detta. Men har bollat med tanken och gud vad den har kittlat i mina tankar.!

De ringde även från SVT idag och frågade om jag fortfarande var sugen på att ha praktik hos dem. Vet lite grann men berättar inte mer förränn jag vet vad det blir av det. Ska iaf in på fredagmorgon och snacka med killen som ringde mig. :)

Flygbiljetterna till USA är äntligen fixade och betalda! Väntade nog för länge för de blev dyrare än vi räknat med. Men what to do. Längtar sjukt mkt.! Ska bli ritkigt nice!

Gjorde världens Aprilskämt på Milla idag. Sa att jag ångrat mig och inte ville följa med till USA för det blev för dyrt och att jag hellre ville på en kortare resa till Grekland med en annan vän. (lägg märke till att hon och hennes sambo betalade allas flygbiljetter igår, och hade lagt ut pengar för mig å länge.) Trodde aldrig hon skulle gå på det men tydligen gjorde hon det med buller och bång och tydligen var hon nästan på väg att köra ut till mig och banka ner mig ritkigt hårt.! Var kanske lite elakt men samtidigt kan jag inte låta bli att småle. ;)

Det ska mkt till för att lura henne så ordentligt. Men du tycker om mig ändå! ;)