Studiebesök på Stockholms Stadion Djurgården - Trelleborg


Studiebesök på Stockholms Stadion igår söndag när Djurgården mötte Trelleborg.





Inne i OB bussen där blandannat bildprodusenten och EVS operatören sitter.



Påväg ut till lite genomgång till en av kamerorna.

--

Har aldrig upplevt fotboll så roligt som denna dag!
Sjukt otroligt givande besök. Lärde mig så mycket. Insåg så mycket och ja..... Jag var helt lyrisk efter denna dag.

Vad jag verkligen vill jobba med detta.!

Under första halvlek hängde jag och två klasskamrater med studiomannen och stod mellan avbytarbåsen. Såg på matchen, studerade folket som arbetade och ställde hundra frågor om allt vi funderade över till studiomannen.

Under andra halvlek stod vi med resten av halva klassen inne i OB bussen som står precis utanför stadion där resten av arbetet utfördes. Fick se alla in action. Bildproducenten som säger åt kameramännen hur de ska göra, väljer vilken kamera som skall vara i sändning, kommunicerar med studioman och kommentatorer osv, EVS operatören (han som sköter alla repriser och slowmotionklipp) och BING:en (den som ser till att alla kameror har samma färg och ljusnyans och ljudteknikern.

Otroligt givande dag. Öppnat upp lite nya ögon men oj vad jag fortfarande vill stå bakom de där kamerorna. :)

Kvällen avslutades med något glas alkoholhaltig dryck på ett trevligt ställe inne i stan med några från klassen innan det blev hemfärd.


Idag har vi analyserat gårdagens match och börjat på redigeringsprogrammet.

AVID... so we meet again..


Nu kallar sängen. Lite läsning inför morgondagen sen säger denna kvinna god natt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0