Tillbaka! Nu cyklar vi till Paris

God morgon!
Hade tänkt återuppta denna blogg när jag flyttar till Sthlm men varför inte göra det redan nu.
För er som inte vet är jag just nu iväg på en resa som går från Hjärup till Paris.. På cykel!
Och till förmån för barncancerfonden.
Vi åkte iväg fredag morgon den 15 juli och planerar vara framme nästa fredag.
Första dagen besökte vi barnsjukhusset i Lund. Gav barnen presenter, hade lite shower med cheerleading, musik och tal. Cyklade vidare till stortorget där det var jippo och avsked.
Buss över till Köge i Danmark där resan sedan startade. Möte upp med ett danskt lag och resan tog sin start.
Redan första dagen hade vi flertalet punkor. Inga större skador. Mycket som hände och nu har vi lärt oss vad vi bör tänka på innför kommande dagar.
Cyklade ca 8 mil (?) tills vi kom fram till vårt boende för natten. Ett kasern i Vordingborg. Inkvarterade oss sen gick vi ner i byn. Blev bjudna på middag på MAx Bank.
En bank och café i ett. Det är i Danmark sånt sker! :)
Kvällen fortsatte med lite mingel, dricka och allt i kombo till livemusik ute på torget. Var någon typ av fest där just nu.
Beställde ett glas vin ute på byfesten av en bartender och fick drickan och en kondom...! Vet inte vad tanken var där men men. :)
Hem och gjorde lite film sen blev det ett par timmars sömn innan det var ny dag och dags för ny färd.
Många tankar efter första dagen. Coolt! Wow! Vilken resa! Vilket fantastiskt team! Jobbigt!
Roligt! Tänk att jag är med!
Mycket jobb och jobbigare kommer det bli gissar jag. Men sååå glad att jag är med på denna resa!
Idag (lördag) åkte jag med meckarbilen. En som körde, en som satt bak i vanen och lagade punkor och liknande. Filmade och redigerade film om vartannat. Njöt av utsikten av en färd från Vordingborg i Danmark till Bad Oldesloe i Tyskland i ca 25-29km/h.
Team Malmö slöt ihop med Team Vordingborg och team Sthlm så ett stort gäng gula cyklister entrade båten Rödby-Puttgarten. En upplevelse.
Lagt upp ett par klipp på youtube ikväll. Resten kommer imorgon.
Hoppas allt är väl med er!
Själv är jag helt slut. Men med ett leende på läpparna. :)
Sleep tight!
God kväll! 

Hade tänkt återuppta denna blogg när jag flyttar till Sthlm men varför inte göra det redan nu.
För er som inte vet är jag just nu iväg på en resa som går från Hjärup till Paris.. På cykel!
Och till förmån för barncancerfonden. Ja jag cyklar inte. Jag filmar ett gäng goa cyklister som skall cykla ca 120 mil ner dit.
Vi åkte iväg fredag morgon den 15 juli och planerar vara framme nästa fredag.
Första dagen (igår) besökte vi barnsjukhusset i Lund. Gav barnen presenter, hade lite shower med cheerleading, musik och tal. Cyklade vidare till stortorget där det var jippo och avsked.
Buss över till Köge i Danmark där resan sedan startade. Mötte upp med ett danskt lag och resan tog sin start.
Redan första dagen hade vi flertalet punkor. Inga större skador. Mycket som hände och nu har vi alla (både ryttarna och vi i serviceteamet) lärt oss vad vi bör tänka på inför kommande dagar.
Cyklade ca 8 mil (?) tills vi kom fram till vårt boende för natten. Ett kasern i Vordingborg. Inkvarterade oss sen gick vi ner i byn. Blev bjudna på middag på Max Bank.
En bank och café i ett. Det är bara i Danmark sånt sker! :)
Kvällen fortsatte med lite trevligt mingel, dricka och allt i kombo till livemusik ute på torget. Är någon typ av byfest där just nu.
Beställde ett glas vin ute på byfesten av en bartender och fick drickan och en kondom...! Vet inte vad tanken var där men men. "Better safe than sorry?"
Hem och gjorde lite film sen blev det ett par timmars sömn innan det var ny dag och dags för ny färd.
Många tankar efter första dagen. Coolt! Wow! Vilken resa! Vilket fantastiskt team! Jobbigt!
Roligt! Shit alldeles slut! Tänk att jag är med!
Mycket jobb och jobbigare kommer det bli gissar jag. Men sååå glad att jag är med på denna resa!
Upplevelse för livet!
Idag (lördag) åkte jag med mecknikerbilen. Riktigt härligt litet gäng. En som kör, en som sitter bak i vanen och lagar punkor och liknande. Filmade och redigerade om vartannat. Njöt av utsikten av en färd från Vordingborg i Danmark till Bad Oldesloe i Tyskland i ca 25-29km/h. En sträcka på runt 20 (?) mil.
Team Malmö slöt ihop med Team Vordingborg och team Sthlm så ett stort gäng på ca 110 (?) gula cyklister entrade båten Rödby-Puttgarten. En upplevelse! Tänk när alla 400 (?) deltagare sluter upp i Paris!!
Lagt upp ett par klipp på youtube ikväll. Resten kommer imorgon.
Hoppas allt är väl med er!
Själv är jag helt slut, så går nu efter god mat på hotellet och lägger huvudet i kudden med ett leende på läpparna. :)
Sleep tight!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Superkul att du skriver här. Kul att kunna följa er resa genom ord också, kollar efter klipp på youtube var kväll. Var rädd om dig. Kram

2011-07-17 @ 11:07:19
Postat av: Elsa .

Jätteroligt att kunna följa dig med ord och bild.

2011-07-18 @ 17:52:56
Postat av: camilla

Everything for you! ;)

2011-07-18 @ 22:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0